Micro-obiceiul : secretul schimbării?

  1. Acasă
  2. Belgia
  3. Micro-obiceiul : secretul schimbării?
Micro-obiceiul

Micro-obiceiul : secretul schimbării?

Ți s-a întâmplat vreodată să-ți dorești o schimbare a modului tău de viața? Să faci sport, să citești mai mult? Nu ai fost singurul. Oricine vrea să își schimbe viața în bine. Cât timp a durat până te-ai molipsit? Două săptămâni ziceai? Ce mult semănăm noi amândoi…
Toți am fost motivați la un moment dat. Se știe însă că motivația este temporară și doar voința poate fi îndeajuns de puternică pentru a îmbrațișa schimbarea dorită. Oare cum se face tranziția de la una la alta? Nimeni nu are rețeta perfectă însă una dintre strategiile ce te pot ajuta este micro-obiceiul.

Ce este micro-obiceiul?

Micro-obiceiul este un fel de mini-comportament zilnic pe care îmi place să îl mai alint TOC-ul* pozitiv . Micro-obiceiul constă în a executa activitatea dorită intr-un timp foarte scurt dar intr-un mod repetat. Aceasta poate fi atât de scurtă încât nu te-ai gândi vreodată că ar putea conta.

Problema cercului vicios

Unul dintre marile challengeuri când îți setezi obiective este să le și realizezi. Obviously. Există însă momente în care nu reușești să iți îndeplinești ceea ce ți-ai propus. Aici intervine o problemă: nerealizarea lor te poate descuraja destul de repede.

Să luăm exemplul sportului. Probabil că n-am fost singurul care s-a gândit că frecvența ideală de mișcare s-ar situa undeva la trei ore pe săptămână. Deși la început totul mergea conform planului, au urmat zile în care nu aveam energia necesară ori timp să respect planning-ul inițial. Uneori amânam, alteori oboseam și terminam mai devreme. Asta îmi provoca un sentiment de nesatisfacție care m-a făcut ușor ușor să intru într-un cerc vicios de “non-accomplishment”.

Cum rezolvă micro-obiceiul această problemă ?

Fiind un obiectiv cam măreț, am înlocuit cele trei ședințe săptămânale de câte o ora cu 5 minute zilnice. Nu mai exista nicio scuză valabilă. Oricine are timp și energie pentru a se mișca timp de 5 minute. Fiind și într-o perioadă în care suntem toți acasă cu ochii în calculator, oricine ar VREA să facă miscare zilnica. Miscarea poate fi 5 flotari, 2 minute de plank, 10 genoflexiuni. Eu am ales să sar coarda.

Dupa cum observați, sunt foarte departe de a realiza targetul inițial de 3 ore pe săptămână. În schimb cel mai important este că acele mini-obiective bifate îmi dădeau curajul și forța necesară pentru a continua. Ba chiar am ajuns să VREAU să mă auto-depașesc. Încet dar sigur se va ajunge și la obiectivul inițial.
Parte și mai bună este că micro-obiceiul funcționează în orice domeniu, nu numai în sport!

Concluzia este că un obicei repetat în fiecare zi chiar și pentru un timp scurt, te poate ajuta să contruiești o bază solidă pentru ca în viitor să îți dorești cu adevărat să ocupe din ce în ce mai mult loc în cotidianul tău.

LSRS Belgia te poate ajuta de asemenea să-ți creezi obiceiuri bune. Tot ce ai de făcut este să te alăuri nouă apăsând aici! 😀


*Tulburare Obsesiv Compulsiva

Articolul anterior
O zi din viața unei studente la științe politice și comunicare
Articolul următor
Care este bugetul lunar al studentului în Belgia?

Articole similare

Niciun rezultat găsit.

Meniu